sisteme_de_standardizare

Sisteme standardizate

(click pe semnul "+" pentru detalii)

Implementarea si certificarea unui sistem de management al securitatii informatiei este o decizie strategica la care recurg organizatiile deoarece garanteaza securitatea informatiilor societatii certificate cit si a informatiilor clientilor si partenerilor de afaceri.
Sistemul ofera recomandari pentru tinerea sub control a riscurilor informationale , identifica tipurile de amenintari si orienteaza catre cai de abordare ale metodelor de protectie pentru a proteja supravietuirea companiei dvs.
Ofera managerilor un control mai bun asupra fluxurilor de informatii din organizatia certificata.
Sunt identificate si tinute sub control mai bun riscurile care pot afecta activitatea societatii.
Ofera clientilor si partenerilor de afaceri incredere sporita in organizatia certificata.
Posibilitatea de a intruni toate conditiile de eligibilitate la licitatii acolo unde certificarea SMSI este un criteriu.
O pozitie si imagine mai buna pe piata in fata concurentei.

Obiectivul acestui standard este de a stabili cerinte internationale pentru sistemul de management al calitatii in orice domeniu de activitate. Managementul calitatii reprezinta ceea ce practica organizatiile pentru a asigura produse si servicii in conformitate cu cerintele clientilor sai. Un sistem de management al calitatii certificat demonstreaza angajamentul dumneavoastra pentru calitate si satisfactia clientului.

Managementul mediului are drept scop utilizarea responsabila a resurselor naturale, economice si umane astfel incat mediul sa fie protejat si imbunatatit. O utilizare mai eficienta a electricitatii si a combustibililor combinata cu niste costuri reduse de expediere a deseurilor prin introducerea masurilor de reciclare, va rezulta in costuri reduse de operare. Experienta companiilor care au introdus deja managementul mediului in productia lor, arata ca aceste companii au un avantaj competitiv.
Avantajele implementarii:
• Imbunătăţirea imaginii şi a relaţiilor publice;
• Cucerirea unor noi pieţe de desfacere;
• Câştigarea încrederii părţilor interesate, inclusiv a autorităţilor de mediu;
• Indeplinirea unor posibile criterii de licitatie;
• Asigurarea partenerilor si clientilor ca se respecta legislatia de mediu;
• Oferirea increderii comunitatii locale in ceea ce priveste politica de ocrotire a mediului inconjurator de catre societatea certificata.
• Limitarea incidentelor ce implica responsabilitatea juridica a organizatiei;
• Cresterea prezentei pe piata, cu deosebire pe piata internationala;
• Conditiile de acordare a asigurarilor si a creditelor pot deveni mai avantajoase;
• Satisfacerea cerintelor actuale ale pietei privind realizarea de produse ecologice

Sprijina organizatiile pentru construirea unui sistem si pentru imbunatatirea eficientei energetice. Standardul se bazeaza pe ciclul PDCA.
• Planifica: Stabilirea obiectivelor si proceselor pentru a realiza politica energetica a organizatiei
• Efectueaza: Implementarea proceselor, planurilor de actiune
• Verifica: Supravegherea si masurarea proceselor si documentarea acestora
• Actioneaza: Aplicarea masurilor pentru imbunatatirea continua a sistemului de management energetic
Etape:
• Stabilirea si evaluarea aspectelor energetice
o Se formuleaza obiective concrete si masurabile
• Se elaboreaza politica energetica
o Prezentare clara de catre conducerea organizatiei
• Baza pentru evaluarea formularilor de imbunatatire energetica
• Stabilirea obiectivelor energetice
o Stabilirea unor obiective concrete si masurabile
• Determinarea conditiilor cadru legale
o Stabilirea unor obiective concrete si masurabile
• Responsabilitate si competenta
o Numirea managerului cu energia/ utilizarea echipei cu energia
• Rolul top managementului
Includerea in procesul de management pe termen lung a obiectivelor energetice

Acest standard cu privire la Sanatatea si Securitatea Muncii (OHSAS – Occupational Health and Safety Assessment Series) prezinta cerintele unui sistem de management care permite unei organizatii sa-si controleze riscurile legate de sanatatea si securitatea muncii si sa-si imbunatateasca performanta manageriala.
OHSAS ajuta intr-o varietate de aspecte: minimalizarea riscului pentru angajati si alte persoane, imbunatatirea unui sistem existent de management OH&S, demonstrarea preocuparii sau cresterea sigurantei.
Beneficiile implementarii unui astfel de standard sunt:
– Imbunatatirea motivatiei organizatiei si a acceptantei privind sanatatea si securitatea muncii in interiorul organizatiei;
– Cifre reduse de accidente datorate sistematizarii tuturor activitatilor relevante pentru sanatatea si securitatea muncii;
– Riscuri reduse in ce priveste sanatatea care conduc la costuri reduse;
– Siguranta judiciara datorata strictetei aplicarii tuturor legilor si reglementarilor legale;
– Identificare si motivare crescuta a angajatilor datorata implicarii managementului in procesele OH&S;
– Imagine imbunatatita si abilitate competitiva prin intermediul performantei OH&S sustinute si documentate;
– Pierderi materiale reduse datorate accidentelor si caderilor de productie;
– Costuri de asigurare reduse;
– Oportunitatea de a avea un sistem de management integrat constand din calitate si mediu cat si din aspecte de sanatate si securitate.

Standardul ISO 31000 furnizează principiile, cadrul şi liniile directoare pentru gestionarea oricăror forme de risc, într-un mod sistematic, transparent şi credibil în orice domeniu şi în orice context.
Implementarea standardului ISO 31000 permite:
• să sporească probabilitatea atingerii obiectivelor;
• să încurajeze un management activ;
• să ia cunoştinţă de necesitatea de a identifica şi de a trata riscul in organizatie;
• să îmbunătăţească identificarea oportunităţilor şi a ameninţărilor;
• să se conformeze obligaţiilor legale şi reglementare, precum şi standardelor internaţionale;
• să îmbunătăţească redactarea rapoartelor obligatorii şi voluntare;
• să sporească asigurarea şi încrederea părţilor interesate;
• să stabilească o bază fiabilă pentru luarea deciziei şi pentru planificare;
• să îmbunătăţească mijloacele de control;
• să aloce şi să utilizeze eficace resursele pentru tratarea riscului;
• să îmbunătăţească eficacitatea şi eficienţa operaţională;
• să îmbunătăţească prevenirea pierderilor şi managementul incidenţelor;
• să îmbunătăţească instruirea la nivel de organizaţie;
• să îmbunătăţească rezilienţa organizaţiei.

HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points)
Controlul riscurilor in cadrul sistemelor de managementul sigurantei produselor alimentare.
Legislatia europeana si internationala privind productia de alimente prevede aplicarea in toate unitatile implicate in productia, transportul, depozitarea si servirea alimentelor, a principiilor unui sistem de managementul sigurantei produsului alimentar bazat pe evaluarea si prevenirea riscurilor specifice domeniului alimentar, deci a unui sistem HACCP/ISO22000.

Beneficiile implementarii unui astfel de standard sunt:
– Integrarea procedurilor moderne ale analizei de risc si conceptului de prevenire sub aspectul protectiei sanatatii consumatorului in sistemul de management existent;
– Mai mare siguranta a produsului si riscuri scazute la garantarea produsului;
– Imbunatatirea semnificativa a comunicarii si cresterea nivelului de incredere intre clienti, furnizori si autoritatile de supraveghere;
– Analiza sistematica, derularea unor procese sigure si eficiente in sensul sigurantei produselor alimentare si directionarea proceselor pentru identificarea potentialelor riscuri referitoare la igiena care pot periclita sanatatea consumatorului;
– Prevenirea problemelor care pot sa apara referitoare la garantarea produselor;
– Ajuta firmele din industria alimentara sa devina competitive pe piata internationala;
– Diminueaza barierele comertului international.

IFS si BRC sunt standarde de calitate şi siguranţa alimentelor pentru fabricanţii de produse alimentare sub marcă proprie (private label), care intenţionează să permită evaluarea sistemelor de calitate si siguranţă ale furnizorilor de alimente, intr-o abordare unitară. Acest standard se aplică în toate etapele de procesare a alimentelor, imediat dupa producătorul agricol direct.
Ambele standarde contin cerinţe GMP (Good Manufacturing practices), GHP (Good Hygiene practices), HACCP ( Hazard Analyses, Critical Control Points), precum şi de managementul calităţii.
International Food Standard (IFS) sunt standarde aplicabile producatorilor de alimente, precum si agentilor economici care transportă, depozitează, distribuie/ comercializează produse alimentare (standardul IFS Food a fost dezvoltat pentru producatori de alimente, iar standardul IFS Logistic a fost dezvoltat pentru agentii economici care sunt implicaţi in activitatea de transport, depozitare si distribuţie).
British Retail Consortium Food Standard (BRC) a fost primul standard elaborat în 1998 cu scopul de a elimina auditurile multiple, efectuate la producătorii de produse alimentare pentru retailerii din UK. Acesta este structurat pe diferite domenii: BRC Food, BRC/IoP (ambalaje) si BRC Consumer.
IFS si BRC se adreseaza producatorilor de alimente, ce intentioneaza sa produca sub marca privata a comerciantiilor din Europa sau International.
Implementarea sistemului de management al calităţii şi sigurantei alimentelor se bazează pe urmatoarea metodologie:
• identificarea proceselor necesare sistemului de management al calitatii;
• determinarea succesiunii si interactiunii dintre procese;
• determinarea criteriilor si metodelor cerute pentru asigurarea eficacitatii operatiunilor si controlului acestor procese;
• asigurarea disponibilitatii informatiilor necesare sustinerii operatiilor si monitorizarii proceselor;
• masurarea, monitorizarea si analiza acestor procese si implementarea masurilor necesare pentru atingerea rezultatelor planificate si a imbunatatirii continue

to top button